Stephen King - Nespavost - recenze

10. dubna 2011 v 22:08 | Augi |  About me
úkol do školy - téma recenze

Tento autor si podmanil své fanoušky svým mistrovským psaním. Ne náhodou má ve svém jméně King. Což jak každý ví, česky přeloženo znamená král. Vydal už několik desítek úspěšných knih, zatím jeho poslední kniha s názvem Nespavost ve mě vyvolala různé otázky na které hledám odpovědi. Toto dílo o starém důchodci, který ztratil svou ženu a která prohrála boj s rakovinou a poté několik měsíců trpí nespavostí, zažívá nepředstavitelné věci mezi hranicí reality a mezi životem a smrti, je psána jako každá jiná kniha. Všechna díla jsou si podobná v jedné věci. Hlavní hrdina nebo hrdinové se ocitají v situacích, ve kterých poznají všechno zlo lidstva. Tento pan Spisovatel, píši velké "s" záměrně, protože Stephen King je mistrem v tomto žánru, se v několika svých knihách zmiňuje o Temné věži, která je jeho životním dílem. Také se všechny příběhy odehrávají v městečku Derry nebo v bližších městech ve státé Maine, kde se King narodil. Nespavost má netradičního hrdinu a tím je starý sedmdesátník který na konci příběhu moc dobře nedopadne. Bývá zvykem mít na konci happy end, který se v několika knihách neodehrává. Například Ŕbitov zvířátek kde na konci je vložené děsivé a vytoužené přání hlavního hrdiny. A tím je život jeho mrtvého syna. Dále Cujo a zmiňovaná Nespavost. Ten kdo má rád hororové příběhy čtené uprostřed temné noci pod dekou a s baterkou v ruce, doporučuji sáhnout po jakékoliv knížce tohoto autora. Zamilujete si ho. Po několika stránkách se vžijete do příběhu. Budete ho prožívat od začátku do konce. Dejte pozor na slzy aby jste neumazali stránky. Kingovky byly také námětem ke zpracování několika filmů. Ke zmínce stojí Mlha, To, Útěk z vězení Shaw-Shank nebo Svědectví, které svou rozsáhlostí něco málo přes 1000 stránek je zfilmováno na 4 části s délkou 370 minut a i tak je to málo. Ale není nad knihu. V knize jsou popsány emoce, pocity, myšlenky, když to ve filmu se toho moc udělat nedá. Jedině hudbou. Těším se na den, kdy má malá knihovnička bude obsahovat všechna díla pana Kinga.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.